Виховний
захід «Здоров’я
дітей – здоров’я
нації»
(Під музику
вчитель читає вірш).
Здоров’я родини –
здоров’я дитини.
В цю істину вкладено глибокий
зміст.
Здорова родина – здорова дитина.
У цих двох поняттях прокладено
міст.
Хай міст цей єднає батьків і
дітей,
Щоб правильно й радісно жити,
Іти по життю із девізом в руках:
«Здоров’я потрібно
цінити!»
Вчитель.
У Статуті Всесвітньої організації
охорони здоров’я записано:
«Здоров’я – це стан
повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність
хвороб або фізичних вад».
Конституцією України визначено,
що найвищою соціальною цінністю в державі є людина, її життя і здоров’я. У
Законі України «Про загальну середню освіту» одним із завдань загальної
середньої освіти є виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я
громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і
засад здорового способу життя і зміцнення фізичного та психічного здоров’я
учнів. Серед пріоритетних напрямів розвитку освіти, що визначені Національною
доктриною розвитку освіти, є «пропаганда здорового способу життя, стимулювання
у молоді прагнення до здорового способу життя.»
Нині в Україні склалася критична
ситуація зі станом здоров’я підростаючого покоління. Майже 90% учнів мають
відхилення здоров’я, понад 50% -
незадовільну фізичну підготовку, близько 60% юнаків і дівчат – низький
рівень фізичного розвитку. Щороку до лав Збройних сил України за станом здоров’я не
призивається кожен четвертий юнак призовного віку.
Проблема поліпшення здоров’я підростаючого
покоління залишається не вирішеною. Її розв’язання у нашому суспільстві в основному
покладено на вчителів фізичної культури та медиків. Але лікарі лікують хворобу,
а здоров’я потрібно
здобувати самому. Тож проблема фізичного виховання має велике наукове,
практичне і державне значення. Могутність держави та здоров’я нації
знаходяться в безпосередній залежності від рівня фізичного виховання її
громадян. І своїми думками про вплив фізичного виховання на здоров’я людей
поділиться з нами вчитель фізкультури нашої гімназії Остах Валентина Борисівна.
(Слово Остах В. Б.)
Вчитель.
Здоров’я не існує саме по собі, воно не дається
на все життя, не є постійним і незмінним. Воно потребує турботи протягом усього
життя людини. Тому треба з раннього дитинства загартовувати свій організм
спортом, заняттями фізкультури, обтиратися мокрим рушником, обливатися водою,
щоб організм звикав до посильних навантажень і ставав дедалі міцнішим і
здоровішим. Значний відсоток виникнення хвороб залежить від шкідливих звичок
самої людини, порушення санітарно-гігієнічних норм, від неправильного
харчування, відсутності режиму праці й відпочинку. Давньоримський філософ
Сенека говорив: «Люди не помирають, вони вбивають самі себе.» Дуже часто діти хочуть
стати дорослими, а дорослість свою вбачають у тому, щоб закурити цигарку,
випити пива на людях, як це показують у фільмах і як це роблять батьки. Такі
діти знищують не тільки своє здоров’я, а й здоров’я своїх майбутніх дітей. Куріння вражає генетичний
апарат, затримує фізичний і психічний розвиток підлітка. Адже до складу
тютюнового диму входить близько 30 отруйних речовин. Оноре де Бальзак писав:
«Тютюн завдає шкоди тілу, руйнує розум, отупляє цілі нації.»
1-й
учень.
Дитя цигарку витягає,
Бо хочеться дорослим стать.
Та сильним, гарним він не стане!
Бо зріст вповільнюватись став.
Усе, що в світі є погане,
Хлопчина в організм запхав.
Та ще й в залежність від цигарки
Потрапив хлопець, як в капкан.
Не допоможуть слово й лайки,
Тепер над ним – цигарка Пані.
Вчитель.
Курить майже кожен п’ятий п’ятикласник,
майже половина восьмикласників і близько 60% випускників шкіл. Наступний
наркотик – алкоголь. Чверть восьмикласників має вже чітку орієнтацію на
алкогольні напої. Серед випускників таких уже половина. У великих містах
третина підлітків піддається ранній алкоголізації. У наш час вживання алкоголю
і куріння стало патологічно необхідним атрибутом проведення часу молоді,
поширюється спектр мотивів пияцтва. Вживання алкоголю і тютюну стало майже
сенсом життя.
2-й
учень.
І друга погана звичка,
Заходить часом, наче гість.
Бо в хаті свято, часом сяє,
Горілка в пляшці на столі.
Хлопчина, деколи буває,
Ще й вип’є чарочки малі.
Бо теж попробувати хоче,
Що то татусь біленьке п’є.
А потім й сам собі захоче
Й тихцем горілочки наллє.
А яд такий усе руйнує,
Найперш страждає голова.
Всі центри там паралізує…
Біда великою бува.
Вчитель.
Серед найгостріших проблем сьогодення –
наркотизація неповнолітніх. І сьогодні серед наших гостей є лікар нашої лікарні
Н. В. Гундир. І звичайно, її, як лікаря, і як матір дуже хвилює ця актуальна
проблема – проблема наркоманії серед підлітків і молоді. (Слово Н. В. Гундир).
3-й
учень.
Спочатку все це, наче сміх,
Та час летить, вони страждають.
Наркотики страшна біда,
І молодими помирають…
А вороття нема… Шкода…
Поглянь, яке чудове небо
Нас кличе в синю висоту!
Яке життя довкіл прекрасне!
Яке чарівне сонце ясне!
І неповторна кожна мить!
Й життя у кожного єдине.
А ти у світі цім – Людина!
І хай біда тебе мине.
В хворобі щастя не буває.
Лише в здоров’ї щастя є!
Здоров’я лиш дурний псує.
Вчитель.
Коли людина здорова, вона може
все здолати, про все мріяти і досягти високої мети в своєму житті. А коли
хвора, то ніякі мрії не здійсняться. На жаль, на здоров’я людини впливає ще й екологічний стан
навколишнього середовища. Ірино Іванівно, як на Вашу думку: який екологічний
стан навколишнього середовища в нашому районі? (Слово Комарової І. І.)
Щойно ви почули думку вчителя
хімії нашої гімназії Комарової І. І., але я думаю, ви поділяєте її думку, адже
охорона навколишнього середовища – це проблема всього людства.
4-й
учень.
О боже! Що я бачу!
Загидили ліси і землю занедбали.
Поставили АЕС в верхів’ях трьох річок.
То хто ж ви є, злочинці,
канібали?!
Ударив чорний дзвін. І досить
балачок.
В яких лісах іще ви забарложені?
Що яничари ще занапастять?
І мертві, і живі, і ненароджені
Нікого з вас довіку не простять!
Вчитель.
Чи є в нас надія на майбутнє? Чи
виживемо? За яким законом? Бо скільки вже людей пішло з життя, уражених
чорнобильським драконом. Ми вже відчули, що він нам приніс, і не одному ще
вкоротить віку. А скільки люди проливають сліз, коли у сім’ях родяться каліки?
Тільки спільними зусиллями, усім
миром зможемо забезпечити здоров’я і силу нашої нації.
5-й
учень.
Якщо ти віриш у майбутнє,
В його прийдешність, у життя,
Дзвони у дзвони, кричи людям,
Бо більш не буде вороття.
Віддай забуту свіжість травам,
Відреставруй нам синє небо
І дощ крізь сито проціди.
Хай ожива вода Дніпрова,
Правічні височать дуби,
І хай полин, трава-чорнобиль,
Не стане іменем біди.
Вчитель.
Ніхто нам не збудує держави, коли
ми самі її собі не збудуємо, і ніхто з нас не зробить нації, коли ми самі
нацією не схочемо бути.
6-й
учень.
Ми – є. Ми будемо.
Не віриш, подруго?
Запитай у пісні,
Вона тобі усе розкаже.
Як нація жила.
Як вижила.
Як крила розпрямляє
Й встає на повний зріст.
Чуєш, як лунає пісня!
Ми – є. Ми – будемо!
Будь певна подруго!
(Лунає пісня Н. Матвієнко «Роде
наш красний, роде наш прекрасний».)
Вчитель.
Боже – Отче всемогутній,
Захисти коханий край!
Дай нам вийти у майбутнє,
Мужність і сміливість дай!
Захисти нас від свавільних
Хижаків жорстоких, злих.
Захисти від божевільних,
Від Чорнобилів нових!
Хай собори на руїні стануть там,
Де Ти прорік.
Суверенній Україні – слава нині і
вовік!
Немає коментарів:
Дописати коментар