понеділок, 7 листопада 2016 р.

День здоров'я

Виховний захід «Здоровя дітей – здоровя нації»
(Під музику вчитель читає вірш).
Здоровя родини – здоровя дитини.
В цю істину вкладено глибокий зміст.
Здорова родина – здорова дитина.
У цих двох поняттях прокладено міст.
Хай міст цей єднає батьків і дітей,
Щоб правильно й радісно жити,
Іти по життю із девізом в руках:
«Здоровя потрібно цінити!»

Вчитель.
У Статуті Всесвітньої організації охорони здоровя записано: «Здоровя – це стан повного фізичного, духовного і соціального благополуччя, а не лише відсутність хвороб або фізичних вад».
Конституцією України визначено, що найвищою соціальною цінністю в державі є людина, її життя і здоров’я. У Законі України «Про загальну середню освіту» одним із завдань загальної середньої освіти є виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя і зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів. Серед пріоритетних напрямів розвитку освіти, що визначені Національною доктриною розвитку освіти, є «пропаганда здорового способу життя, стимулювання у молоді прагнення до здорового способу життя.»
Нині в Україні склалася критична ситуація зі станом здоровя підростаючого покоління. Майже 90% учнів мають відхилення здоров’я, понад 50% -  незадовільну фізичну підготовку, близько 60% юнаків і дівчат – низький рівень фізичного розвитку. Щороку до лав Збройних сил України за станом здоровя не призивається кожен четвертий юнак призовного віку.
Проблема поліпшення здоровя підростаючого покоління залишається не вирішеною. Її розвязання у нашому суспільстві в основному покладено на вчителів фізичної культури та медиків. Але лікарі лікують хворобу, а здоровя потрібно здобувати самому. Тож проблема фізичного виховання має велике наукове, практичне і державне значення. Могутність держави та здоровя нації знаходяться в безпосередній залежності від рівня фізичного виховання її громадян. І своїми думками про вплив фізичного виховання на здоровя людей поділиться з нами вчитель фізкультури нашої гімназії Остах Валентина Борисівна. (Слово Остах В. Б.)
Вчитель.
Здоровя не існує саме по собі, воно не дається на все життя, не є постійним і незмінним. Воно потребує турботи протягом усього життя людини. Тому треба з раннього дитинства загартовувати свій організм спортом, заняттями фізкультури, обтиратися мокрим рушником, обливатися водою, щоб організм звикав до посильних навантажень і ставав дедалі міцнішим і здоровішим. Значний відсоток виникнення хвороб залежить від шкідливих звичок самої людини, порушення санітарно-гігієнічних норм, від неправильного харчування, відсутності режиму праці й відпочинку. Давньоримський філософ Сенека говорив: «Люди не помирають, вони вбивають самі себе.» Дуже часто діти хочуть стати дорослими, а дорослість свою вбачають у тому, щоб закурити цигарку, випити пива на людях, як це показують у фільмах і як це роблять батьки. Такі діти знищують не тільки своє здоровя, а й здоровя своїх майбутніх дітей. Куріння вражає генетичний апарат, затримує фізичний і психічний розвиток підлітка. Адже до складу тютюнового диму входить близько 30 отруйних речовин. Оноре де Бальзак писав: «Тютюн завдає шкоди тілу, руйнує розум, отупляє цілі нації.»

1-й учень.
Дитя цигарку витягає,
Бо хочеться дорослим стать.
Та сильним, гарним він не стане!
Бо зріст вповільнюватись став.
Усе, що в світі є  погане,
Хлопчина в організм запхав.
Та ще й в залежність від цигарки
Потрапив хлопець, як в капкан.
Не допоможуть слово й лайки,
Тепер над ним – цигарка Пані.

Вчитель.
Курить майже кожен пятий пятикласник, майже половина восьмикласників і близько 60% випускників шкіл. Наступний наркотик – алкоголь. Чверть восьмикласників має вже чітку орієнтацію на алкогольні напої. Серед випускників таких уже половина. У великих містах третина підлітків піддається ранній алкоголізації. У наш час вживання алкоголю і куріння стало патологічно необхідним атрибутом проведення часу молоді, поширюється спектр мотивів пияцтва. Вживання алкоголю і тютюну стало майже сенсом життя.
2-й учень.
І друга погана звичка,
Заходить часом, наче гість.
Бо в хаті свято, часом сяє,
Горілка в пляшці на столі.
Хлопчина, деколи буває,
Ще й випє чарочки малі.
Бо теж попробувати хоче,
Що то татусь біленьке пє.
А потім й сам собі захоче
Й тихцем горілочки наллє.
А яд такий усе руйнує,
Найперш страждає голова.
Всі центри там паралізує…
Біда великою бува.

Вчитель.
Серед найгостріших проблем сьогодення – наркотизація неповнолітніх. І сьогодні серед наших гостей є лікар нашої лікарні Н. В. Гундир. І звичайно, її, як лікаря, і як матір дуже хвилює ця актуальна проблема – проблема наркоманії серед підлітків і молоді. (Слово Н. В. Гундир).
3-й учень.
Спочатку все це, наче сміх,
Та час летить, вони страждають.
Наркотики страшна біда,
І молодими помирають…
А вороття нема… Шкода…
Поглянь, яке чудове небо
Нас кличе в синю висоту!
Яке життя довкіл прекрасне!
Яке чарівне сонце ясне!
І неповторна кожна мить!
Й життя у кожного єдине.
А ти у світі цім – Людина!
І хай біда тебе мине.
В хворобі щастя не буває.
Лише в здоровї щастя є!
Здоровя лиш дурний псує.
Вчитель.
Коли людина здорова, вона може все здолати, про все мріяти і досягти високої мети в своєму житті. А коли хвора, то ніякі мрії не здійсняться. На жаль, на здоровя людини впливає ще й екологічний стан навколишнього середовища. Ірино Іванівно, як на Вашу думку: який екологічний стан навколишнього середовища в нашому районі? (Слово Комарової І. І.)
Щойно ви почули думку вчителя хімії нашої гімназії Комарової І. І., але я думаю, ви поділяєте її думку, адже охорона навколишнього середовища – це проблема всього людства.

4-й учень.
О боже! Що я бачу!
Загидили ліси і землю занедбали.
Поставили АЕС в верхівях трьох річок.
То хто ж ви є, злочинці, канібали?!
Ударив чорний дзвін. І досить балачок.
В яких лісах іще ви забарложені?
Що яничари ще занапастять?
І мертві, і живі, і ненароджені
Нікого з вас довіку не простять!

Вчитель.
Чи є в нас надія на майбутнє? Чи виживемо? За яким законом? Бо скільки вже людей пішло з життя, уражених чорнобильським драконом. Ми вже відчули, що він нам приніс, і не одному ще вкоротить віку. А скільки люди проливають сліз, коли у сімях родяться каліки?
Тільки спільними зусиллями, усім миром зможемо забезпечити здоровя і силу нашої нації.

5-й учень.
Якщо ти віриш у майбутнє,
В його прийдешність, у життя,
Дзвони у дзвони, кричи людям,
Бо більш не буде вороття.
Віддай забуту свіжість травам,
Відреставруй нам синє небо
І дощ крізь сито проціди.
Хай ожива вода Дніпрова,
Правічні височать дуби,
І хай полин, трава-чорнобиль,
Не стане іменем біди.

Вчитель.
Ніхто нам не збудує держави, коли ми самі її собі не збудуємо, і ніхто з нас не зробить нації, коли ми самі нацією не схочемо бути.

6-й учень.
Ми – є. Ми будемо.
Не віриш, подруго?
Запитай у пісні,
Вона тобі усе розкаже.
Як нація жила.
Як вижила.
Як крила розпрямляє
Й встає на повний зріст.
Чуєш, як лунає пісня!
Ми – є. Ми – будемо!
Будь певна подруго!

(Лунає пісня Н. Матвієнко «Роде наш красний, роде наш прекрасний».)

Вчитель.
Боже – Отче всемогутній,
Захисти коханий край!
Дай нам вийти у майбутнє,
Мужність і сміливість дай!
Захисти нас від свавільних
Хижаків жорстоких, злих.
Захисти від божевільних,
Від Чорнобилів нових!
Хай собори на руїні стануть там,
Де Ти прорік.
Суверенній Україні – слава нині і вовік!



Немає коментарів:

Дописати коментар